100.

nyss hemkommen från fyra riktigt roliga dagar i skottland. tänkte skriva ihop ett litet kort inlägg innan jag behöver sova inför jobb imorgonbitti. åkte nattbuss till edinburgh som inte var det roligaste eftersom världens längsta och största man satt bredvid mig på resan samt att det var väldig svårt att sova pga. alla stopp på vägen. anlände i alla fall på morgonen till edinburgh. tog mig ett bra tag att hitta till hostelet, jag och kartor verkar inte riktigt gå så bra ihop. väl på hostelet hängde jag med på en walking tour som hölls av en superskön (och lagom bakis då han även hållt i pubcrawl dagen innan) australienare. till min stora förvåning och glädje hade åtminstonde en tredjedel av det han berättade någonting med harry potter att göra. fick se skolan som inspirerade jk rowling till hogwarts (skolan har även haft en rektor vid namn mcgonagal, dock var han en man!), gatan som inspirerade henne till diagongränden, voldemorts grav, puben där harry potter blev till osv. 
 
förutom det gick jag även på en konsert, såg en massa män (samt fjortisboys) med kilt, besökte ett museum, njöt av den fina skotska dialekten, drack billiga drinkar, gick på en klubb med ballonger överallt och shoppade (en hel del minst sagt). edinburgh var en sjukt fin stad, önskar jag hade haft mer tid där. höjdpunkten var helt klart bilden jag fick med en man i kilt, omslagsbild på facebook nästa. män i kjol är riktiga män! sedan blev det glasgow i två dagar. där shoppade jag ännu mer, besökte en tysk julmarknad där jag drack gingerwine och köpte nötter av en som helt plötsligt började briljera med svenska ord, besökte museum, besökte den botaniska trädgården, hängde med skottar, lärde mig några fraser med glasgowdialekt (är visst en naturbegåvning, iaf när jag är full!). i glasgow var de även väldigt generösa, fick åka gratis buss samt fick studentrabatt. imorgon tänkte jag slänge upp bilder från veckan som gått. nu måste jag krypa ner i sängen. mitt hundrade inlägg idag föresten, hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0