87.

är världens sämsta bloggare, i know. men denna veckan har varit SJUKT HEKTISK. har haft fullt upp med förberedelserna inför nyöppningen av stället jag börjat jobba på samt de dagar som vi haft öppet hittills. gratis mojitos är visst någonting som lockar vääldigt mycket folk. öppningsdagen jobbade jag från klockan 10 på morgonen till 2 på kvällen med 20 min rast. helt sjukt. fastän de tagit in extrastaff så var vi underbemannade. jag tillbringade en hel kväll med att diska glas och ställa tillbaka dem i baren. själv. jag kan inte ens beskriva med ord hur jobbigt det var, är förvånad att jag överlevde. det jobbet jag gjorde borde egentligen ha gjorts av 2-3 starka killar. idag har jag som tur är varit på golvet och serverat, samt att det inte varit allt för busy som tors-lör. de kvällarna var galna. vår manager slutade igår också, vilket han meddelade genom att skicka nycklarna i en taxi. så för tillfället har vi bara en supervisor som jobbar ihjäl sig och ingen manager eller assistant manager alls. är också chockad över att stället faktiskt blev klart i tid. en timme innan öppning var det en otrolig röra och ingenting var klart. allting blev i princip gjort den sista timmen, men det blev klart i alla fall!

ikväll och imorgon är jag ledig. ska bli obeskrivligt skönt! är nästan att jag vill ställa mitt alarm bara för att kunna stänga av det och sova vidare. idag råkade jag sova mig igenom mitt alarm och vaknade 5 minuter i 1. jag skulle börja jobba vid 1. har nog aldrig gjort mig redo så snabbt. blev bara 10 minuter sen vilket jag är väldigt imponerad över om jag får säga det själv. nu ska jag kränga nöt kräm (tack syster!!) och se om ett avsnitt av min framtida man sherlock. en på jobbet är lika besatt av den serien som jag är. imorgon måste jag städa. och tvätta. har i princip inga rena kläder. har inte haft tid att göra mer än att jobba och sova under hela veckan, så får ta tag i det imorgon. ikväll ska jag bara chilla, vilket jag verkligen är värd! förutom mitt nya jobb så har inte så jättemycket hänt på senaste tiden. suger att jag jobbar helg, men ska förmodligen ut på torsdag om jag får tag i någon som vill joina mig. har inte gått ut på hela veckan så känner att det verkligen är dags. ursäkta för yrheten i detta blogginlägg, men min hjärna fungerar inte riktigt för tillfället. är sämst på att fota. men nedan kommer lite bilder.

(skulle postats igår men internet krånglade så fick bli idag ist)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0