6.

jag älskar second hand. att fynda kläder som "ingen annan har" känns så mycket roligare än att shoppa loss på t.ex. h&m. dock tycker jag hela grejen med second hand försvinner när allt fler affärer börjar ta överpriser. enligt mig ska second hand vara just billigt! därför besöker jag vanligtvis endast butiker jag vet inte tar överpriser. idag gick jag förbi en av de där dyra secondhandaffärerna, där personer lämnar in sina kläder för att sedan få betalt när de säljs. hittade av en slump VÄRLDENS FINASTE KAPPA. helt otroligt vacker 60-talskappa i mocka tillverkad i min hemstad helsingborg. provade den och den passade perfekt. kollade på prislappen och mitt humör sjönk till botten. dock stod det en litenliten text på själva prislappen, något i stil med "något prissänkt på grund av hål". letade efter hålet och efter ett tag hittade jag det. var verkligen obetydligt litet, högst en millimeter på ett ställe där det knappt syndes. gick fram till kassan för att förbereda mig att pruta som aldrig förr. frågade först vad priset blev på grund av hålet. utan mycket eftertanke sa hon ett pris som var ungefär en fjärdedel av vad som stod på prislappen. taget!, sa jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0