73.

har fixat boende. här är det snabba puckar. jag och karolina kommer dela ett stort rum i ett hus i camden town med...egen privat trädgård! de håller på att renovera huset för tillfället, nästa vecka kan vi flytta in. känns nästan för bra för att vara sant. dock har jag inte sett slutresultatet av rummet och lägenheten än. har träffat två spanjorer som ska dela rum på ovanvåningen som verkar trevliga. förutom dem ska en kanadensisk tjej också flytta in i huset. förutom trädgården kommer vi även ha ett vardagsrum, någonting som är väldigt ovanligt i london, speciellt för det priset vi kommer betala + läget. jag håller tummarna att allting går bra nu i alla fall.

imorgon är min andra lediga dag. under dagen ska jag dra till camden och fixa lite grejer, sedan ska jag (om jag inte råkar sova till 12 idag igen, min mobil är död= inget alarm) åka till her majestys theatre och försöka få mig en billig biljett till phantom of the opera, vilket jag MÅSTE se innan mes-peter jöback tar över rollen som fantomen. usch och fy! sedan ska jag ut på kvällen. känns som ÅR sedan sist. i alla fall var det nog en vecka sedan.

idag visade jag mina mästerliga talanger på att pruta, vilka jag övat upp sedan jag var frekvent leksaksköpare på loppisar som 6-åring. köpte en asfin oversize skinjacka för 10 pund billigare + leopardfärgade öronvärmare (eller vad de nu heter) på köpet. lyckades få hyran på rummet 20 pund billigare i veckan (samma pris som spanjorerna kommer betala för ett mindre rum och ingen trädgård) + få  ner depositen till 2 veckor istället för 4. imorgon ska jag försöka få en biljett till phantom of the opera så billigt som möjligt. nu ska jag kolla big bang theory tills jag somnar. godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0