108.

nu befinner man sig sedan lite mindre än en vecka tillbaka högt uppe i fjällen i norge. fram till augusti ska jag tjäna ihop så mycket pengar som möjligt till min jorden runt resa (som jag måste ta mig tid att organisera om för femtioelfte gången och boka väldigt snart) och kan verkligen inte klaga på avsaknad av arbete just nu. mina första 5 dagar här arbetade jag sammanlagt 60 timmar, med högst 30 min rast per dag (ej inkluderat i timmarna). idag har jag haft min första dag ledigt, och jag har verkligen inte gjort någonting förutom en lite promenad. mina fötter har värkt så mycket under och efter jobb att jag haltat runt med tårar i ögonen medan det känts som jag gått på nålar. jag hoppas VERKLIGEN mina fötter har återhämtat sig nu under ledigheten, för vet inte om jag klarar 2 månader till med att rabbla upp "tänk på pengarna, jorden runt, pengar, jorden runt" i huvudet länge till för att överleva.
 
nog med klagande! här är otroligt fint, jag får god hotellmat att äta varje dag och bor i en mysig liten hybel med internet och tv. gick en liten runda idag runt hotellet och det är faktiskt första gången jag faktiskt hunnit reflektera över min omgivning, allt ser verkligen ut som en tavla! nästa gång jag är ledig ska jag låna ett par längåkningsskidor och bege mig ut, finns flera mils spår här. igår tackade jag ja till ännu ett arbete som jag kan börja på precis när denna anställning har slutat. här är otroligt vackert på vintern och flåm, där nästa jobb ligger, verkar vara finfint på sommaren så kan ju inte bli bättre! nej, nu ska jag bege mig till hotellet och få i mig lite mat.
 
utsikt utanför mitt fönster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0