82.

idag har jag ägnat dagen till shopping av svensk mat (ink. en hel del till mitt julbord!). började med att gå till scandinavian kitchen och shoppade loss för liiite mer än beräknat. sedan gick jag till oxford street, stod i kö i en halvtimme för att lämna tillbaka ett par söndriga håraccesoarer på topshop, sedan bussen hem till camden för att sedan hoppa på overgrounden till ikea! krängde i mig köttbullar, potatis, lingon och sås samt köpte lite livsnödvändiga saker för mina pengar som egentligen borde gå till hyran. såsom köttbullar, lingon, potatisgratäng, fläderblomssafft, chokladkorant osv. men det är bara jul en gång! vilket blivit mitt nya motto som jag yttrat åtminstonde 10 gånger idag. nu borde jag ta mitt förnuft till fånga och försöka sova. får inte bli uppe till 5 på morgonen som gårdagen, då jag har mycket att stå i innan jobb imorgon. ska till banken, jobcentret, agencyn, posten, köpa spegel, köpa städgrejer och julstäda! blir stressad bara jag tänker på allting. men har i alla fall i princip all shopping klar inför min julmiddag. fick även en flaska vin på agencyn idag (mutning delux) som jag hade tänkt spara till lördag då jag ska jobba + ut efteråt för att dränka mina sorger över att inte fira en mysig jul hemma med familjen för första gången i hela mitt liv. men det ska nog bli bra här med. har köpt julmat till mig själv som nog skulle räcka till i alla fall 5 pers till. dock så behöver maten jag har för tillfället räcka i alla fall 1 månad då jag måste betala hyran med mina resterande pengar + lönen jag får. heja livet! kan inte sluta tänka på estrellachipsen och julmusten som jag har i köket. måste...spara...till...på.....söndag.... godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0