75.

idag har jag spenderat hela dagen på westfield. som alltid efter att jag gått till frisören tycker jag att jag är fulast i världen, så har tröstshoppat lite trots att jag egentligen inte har råd. blev en grönmetalic oversizenågonting från topshop samt en massa smycken. köpte även en läppenna från make up store, som är SJUKT billigt här. förstår knappt att det snart är julafton. har knappt någon julstämning alls. imorgon (!!!) flyttar jag dock till camden för att få ett permanent hem, äntligen. uppdaterar mer imorgon ang. det! nu håller jag på att laga pasta som ska intagas med tomato och basilsås. lyxade till det med min första starbuckskaffe på vägen hem från westfield idag också. latte med toffe nut smak, superduperjättegott. förmodligen kommer jag aldrig mer ha råd med det igen. måste sätta mig ner och skriva en budget snart eftersom mina sparpengar jag levt på hittils är slut. livet är hårt (men kul) här i london.
imorgon kväll eventuellt på torsdag hade jag tänkt att gå på phantom of the opera. måste måste se den snarast. tänkte unna mig det då jag har två dubbelskift på veckans mest busy dagar framför mig. 15-16 timmar jobb med någon timmes sömn emellan. dock tycker jag inte allt för synd om mig själv eftersom jag har två dagar till ledigt. imorgon blir det som sagt flytt, sedan hade jag tänkt gå runt och upptäcka de delar av camden som jag inte besökt än. bad mr vithus om gästlisteplats till deras + ett jättebra band som jag vill se's spelning, men de ska förmodligen inte ens spela då han blivit sjuk. får ta och försöka hitta någonting annat gratis att ta mig för på kvällen. btw så saknar jag min familj! speciellt pennan, blir bölig varje gång jag ser en hund. älskar min familjs mail. mamma och hennes ungdomliga ordval. i förra mailet skrev hon att penny var wacko, i dagens mail stod det om någonting som inte var "så coolt". även pappas mail som briljerar med några av de engelska utryck han kan (hoppas du har det bra "over there". samt syster som "vill ha petes autograf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!". sörjer dock att han flyttat till paris.
en som jag saknar hörde äntligen av sig idag, med ett erbjudande om biljett till californien, tror faktiskt jag ska ta mig dit någon gång nästa år, stanna så länge det går och roadtripa. men för tillfället nöjer jag mig med äventyr här. nu blir det äta och packa mina grejer. sedan vila upp mig inför en helvetesresa på tuben med 3 byten (och massvis med trappor) för mig och mina fullproppade stora resväska, backpackerryggsäck (nästan lika stor som mig) samt stor plastkasse där jag kommer slänga ner allt som inte får plats i resväskan/rygsäcken. önska mig lycka till! (lär behövas...)
idag har jag spenderat hela dagen på westfield. som alltid efter att jag gått till frisören tycker jag att jag är fulast i världen, så har tröstshoppat lite trots att jag egentligen inte har råd. blev en grönmetalic oversizenågonting från topshop samt en massa smycken. köpte även en läppenna från make up store, som är SJUKT billigt här. förstår knappt att det snart är julafton. har knappt någon julstämning alls. imorgon (!!!) flyttar jag dock till camden för att få ett permanent hem, äntligen. uppdaterar mer imorgon ang. det! nu håller jag på att laga pasta som ska intagas med tomato och basilsås. lyxade till det med min första starbuckskaffe på vägen hem från westfield idag också. latte med toffe nut smak, superduperjättegott. förmodligen kommer jag aldrig mer ha råd med det igen. måste sätta mig ner och skriva en budget snart eftersom mina sparpengar jag levt på hittils är slut. livet är hårt (men kul) här i london.

imorgon kväll eventuellt på torsdag hade jag tänkt att gå på phantom of the opera. måste måste se den snarast. tänkte unna mig det då jag har två dubbelskift på veckans mest busy dagar framför mig. 15-16 timmar jobb med någon timmes sömn emellan. dock tycker jag inte allt för synd om mig själv eftersom jag har två dagar till ledigt. imorgon blir det som sagt flytt, sedan hade jag tänkt gå runt och upptäcka de delar av camden som jag inte besökt än. bad mr vithus om gästlisteplats till deras + ett jättebra band som jag vill se's spelning, men de ska förmodligen inte ens spela då han blivit sjuk. får ta och försöka hitta någonting annat gratis att ta mig för på kvällen. btw så saknar jag min familj! speciellt pennan, blir bölig varje gång jag ser en hund. älskar min familjs mail. mamma och hennes ungdomliga ordval. i förra mailet skrev hon att penny var wacko, i dagens mail stod det om någonting som inte var "så coolt". även pappas mail som briljerar med några av de engelska utryck han kan (hoppas du har det bra "over there". samt syster som "vill ha petes autograf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!". sörjer dock att han flyttat till paris.

en som jag saknar hörde äntligen av sig idag, med ett erbjudande om biljett till californien, tror faktiskt jag ska ta mig dit någon gång nästa år, stanna så länge det går och roadtripa. men för tillfället nöjer jag mig med äventyr här. nu blir det äta och packa mina grejer. sedan vila upp mig inför en helvetesresa på tuben med 3 byten (och massvis med trappor) för mig och mina fullproppade stora resväska, backpackerryggsäck (nästan lika stor som mig) samt stor plastkasse där jag kommer slänga ner allt som inte får plats i resväskan/rygsäcken. önska mig lycka till! (lär behövas...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0